Як жінки на "чоловічих" професіях рятують ринок праці
Жінки частіше вчаться та не проти "чоловічих" професій
За даними дослідження "Делойт" та Gradus Research, можливість отримати нову спеціальність, яка традиційно вважається чоловічою, розглядають 45% опитаних жінок. До того ж жінки загалом більше схильні проходити курси з підвищення кваліфікації — нові професії опановують 35% жінок і лише 26% чоловіків.
Насамперед це відбувається у логістиці: з’являються водійки громадського транспорту, спецтехніки тощо. Звісно, є низка спеціальностей, які суто фізіологічно жінкам вдаються важче, наприклад, коли йдеться про фізичне навантаження. Якщо на підприємстві було сто вантажників, навряд чи компанія набере сто вантажниць. Цього разу варто замислитись, як ці процеси можна автоматизувати. Так і відбувається: жінка долучається до підйому вантажів, але вже як координаторка цього процесу технологічними засобами, а не як вантажниця.
Складна ситуація з кадрами зумовила появу численних ініціатив з перекваліфікації жінок на "чоловічі" спеціальності, на які ті охоче відгукуються. Так, долучитися до проєкту з підготовки далекобійниць від Мінрозвитку громад та USAID виявили бажання понад тисяча жінок.
Як компанії реалізують жіночий потенціал
Керівниця напряму «OLX Робота» Марія Абдулліна наголошує, що жінки — одна з найперших верств населення, до яких звернулися роботодавці для вирішення проблем з кадрами. За даними аналітичної служби OLX, у боротьбі з нестачею персоналу 21% компаній обирають наймати жінок. Саме на цьому збираються сфокусуватися 34% бізнесів, якщо ситуація погіршиться.
Так, за 2024 рік до Ukrnafta приєдналися майже 650 працівниць: у відповідь на дефіцит кваліфікованих кадрів компанія вирішила залучити до роботи жінок, які готові освоїти нові професії. Для цього розробили проєкт #МожеКожна. Таким чином бізнес прагне подолати стереотип, що нафтовик суто чоловіча професія, а також популяризувати роботу в нафтовидобувній галузі серед жінок та залучати їх до виконання технічно або фізично складної роботи, яку раніше виконували переважно чоловіки.
У Meest Group жінок активно залучають до роботи на складах, у сортувальних центрах та на керівні посади в операційних відділеннях. Щоб полегшити процес, у Meest Group адаптували частину операцій і впровадили нові технології для створення комфортних умов для жінок на нових для них посадах.
Що дають бізнесу жінки на "чоловічих" професіях
Сьогодні бізнес розуміє, що повномасштабна війна змінює ринок праці, тому вже зараз потрібно готуватися до подальших змін. Немає сумнівів, що жінки й надалі будуть освоювати нові для себе ролі, а також долучатися до незвичних для них процесів. Якщо спочатку мали місце певні побоювання щодо залучення жінок на традиційно "чоловічі" посади через специфіку роботи, то тепер думка кардинально змінюється.
В Ukrnafta підкреслюють: окрім того що залучення жінок допомагає скоротити дефіцит кадрів, це підвищує не лише моральну, але й економічну стабільність компаній. Адже різноманітність у командах веде до інновацій і підвищення продуктивності.
Залучення жінок до роботи у різних сферах приносить компаніям численні вигоди, а саме:
- Покращення робочого клімату. Баланс між чоловіками і жінками у команді сприяє кращій комунікації і співпраці, що підвищує загальну ефективність роботи.
- Інновації та креативність. Різний досвід і погляди жінок можуть спонукати до появи нових ідей та рішень, які сприятимуть розвитку компанії.
- Лояльність клієнтів та партнерів. Компанії з гендерно збалансованими командами краще розуміють потреби своїх клієнтів, що веде до підвищення лояльності і задоволення споживачів.
Таким чином, інтеграція жінок у традиційно "чоловічі" професії — це не лише відповідь на виклики ринку праці, але й шлях до більш сталого і справедливого суспільства. Впровадження європейських стандартів гендерної рівності у бізнесі стає запорукою успіху та конкурентоспроможності на глобальному ринку.
Джерело: https://delo.ua/