Новини наших колег: В Укренерго буде створено комплаєнс-офіс за стандартами ОЕСР
«Проводячи реформу корпоративного управління в Укренерго, ми прагнемо, аби принципи корпуправління ОЕСР, які на міжнародному рівні є прийнятим стандартом ефективного, прозорого та відповідального функціонування підприємств з державною участю, були розповсюджені на усі сфери діяльності компанії, – зазначив в рамках заходу ТВО директора ДП НЕК "Укренерго" В.Ковальчук. – Тому наступним нашим кроком буде створення в Укренерго комплаєнс-офісу як органу, що контролюватиме дотримання внутрішніх політик і процедур організації, які розробляються у відповідності з законодавством України та з урахуванням провідних міжнародних практик, насамперед, ОЕСР».
Корпоративна ідеологія комплаєнс в Україні знаходиться на етапі зародження, тоді як в більшості розвинених країн різні напрямки комплаєнс-контролю міцно увійшли в усі галузі бізнесу та господарсько-економічної діяльності.
Комплаєнс – це механізм, мета якого – звести до мінімуму ризик залучення компанії в процеси, які можуть обернутися для неї не тільки фінансовими втратами, але і втратою довіри з боку суспільства в особі регулюючих органів, інвесторів, партнерів, акціонерів, клієнтів тощо.
«Вже незабаром ми оголосимо відкритий конкурс з відбору уповноваженої особи з питань дотримання внутрішніх документів (комплаєнс-офіцера), залучимо до цього процесу найкращий міжнародний досвід, а також розробимо нові політики з комплаєнсу в Укренерго відповідно до стандартів ОЕСР та, звичайно, українського законодавства», – додав В.Ковальчук.
Учасники зустрічі підтримали таку ініціативу та обговорили аспекти процедури відбору та майбутньої діяльності комплаєнс-офіцера та розробки відповідних політик.
Функції комплаєнс-офіцера за своєю суттю є тотожними функціям уповноваженого з питань антикорупційної програми, але з більш широким набором інструментів у питаннях додержання етики та контролю.
Вибір, розробка та затвердження усіх необхідних політик буде завершено до 1 червня 2018 року.
Довідково.
Комплаєнс – це дещо більше, ніж просто виконання вимог закону, хоча дотримання законодавства дійсно є найпершим проявом поняття «комплаєнс» для більшості компаній. Існує низка стандартних політик, які незалежно від географії та / або специфіки діяльності в тій чи іншій мірі традиційно застосовуються в більшості організацій.
У якості основного об’єкта системи комплаєнс-контролю розглядаються наступні комплаєнс-ризики:
– Порушення принципів комплаєнс-контролю в сфері регуляторних стандартів;
– Комплаєнс-порушення при фінансових маніпуляціях;
– Порушення норм комплаєнс-контролю внаслідок службових зловживань або корупційних дій;
– Порушення норм комплаєнс-контролю в наслідок результаті непрофесіоналізму і некомпетентності співробітників;
– Порушення норм комплаєнс-контролю в процесі рейдерських захоплень, розкрадань і інших протиправних дій ззовні;
– Комплаєнс-ризики при виникненні загрози бізнес-репутації, фінансової неспроможності тощо.
Керівні принципи ОЕСР з корпоративного управління для підприємств з державною участю, прийняті у 2015 році, передбачають, що підприємства з державною участю і їх посадові особи повинні вести себе відповідно до високих стандартів ділової етики. Підприємства з державною участю повинні розробити програми і заходи в сфері механізмів внутрішнього контролю, ділової етики та дотримання нормативно-правового регулювання, взявши на себе зобов’язання дотримуватися усіх місцевих законів і діяти відповідно до ширших кодексів поведінки. Це має включати в себе зобов’язання щодо дотримання Конвенції ОЕСР про боротьбу з підкупом і застосування рекомендацій, викладених в Керівництві ОЕСР з належної виробничої практики в сфері механізмів внутрішнього контролю, ділової етики та дотримання нормативно-правового регулювання.
Джерело: https://ua.energy