Київська міська професійна спілка працівників енергетики та електротехнічної промисловості
В ЄДНОСТІ НАША СИЛА!!!

Новини наших колег: в НЕК "Укренерго" впроваджують нові, сучасні форми навчання персоналу

Новини наших колег: в НЕК

Професійне навчання працівників на виробництві – важлива умова формування сильної команди професіоналів, які забезпечуютьефективну діяльність підприємства. Сучасний рівень розвитку суспільства, виробництва та технологій вимагає якісно нового рівня знань, умінь та навичок працівників компанії, яка прагне успішно функціонувати в умовах прискореного науково-технічного прогресу. Традиційний підхід до організації професійного навчання вже не може в повній мірі задовільнити ці вимоги. Тому виникає потреба у впровадженні нових форм, методів та засобів навчання.

За останні кілька років в нашому суспільстві з'явилися та уже міцно закріпилися світові елементи сучасної корпоративної культури.  Тімбілдінг, або командоутворення (англ. team-building – побудова команди) є однією з перспективних моделей корпоративного менеджменту, що забезпечують повноцінний розвиток компанії, і є одним з найбільш ефективних інструментів управління персоналом. Командоутворення націлене на створення груп рівноправних фахівців різної спеціалізації, що спільно несуть відповідальність за результати своєї діяльності і на рівній основі здійснюють розподіл праці в команді.

"Першою ластівкою" у модернізації підходу до професійного навчання в ДП "НЕК "Укренерго" став дистанційно-очний курс підвищення кваліфікації диспетчерів центральних диспетчерських служб.

Завданням нового формату професійного навчання було поєднати три складові ефективності навчання:

  • створити умови для найбільш повного та глибокого засвоєння теоретичного матеріалу навчальної програми засобами дистанційної системи;
  • провести практичні заняття та воркшопи (англ. workshop – практичний семінар) для виявлення здібностей працівників, їх лідерських задатків, формування уміння взаємодіяти в команді і правильно використовувати навички кожного її учасника;
  • створити умови для знайомства, неформального спілкування та підвищення рівня взаємодії між працівниками, згуртування колективу, підвищення ефективності роботи команди та мотивації на досягнення спільної мети.

Дистанційна частина курсу була реалізована на базі системи дистанційного навчання та тренажу персоналу, яка поступово розгортається на нашому підприємстві.

Дистанційна форма навчання демонструє свої переваги над іншими формами завдяки своїй значно вищій інформативності, доступності та економічній ефективності. Вона також потребує менше часу та енергії для засвоєння знань, є значно мобільнішою та комфортнішою, ніж інші форми навчання. Основними перевагами дистанційного навчання є:

  • Можливість навчатися в зручний для себе час – студент, який навчається дистанційно, може самостійно вирішувати, коли і скільки часу йому приділяти на вивчення матеріалу, він будує для себе індивідуальний графік навчання;
  • Можливість навчатися в своєму темпі – студент, що навчається дистанційно, завжди може повернутися до вивчення більш складних питань, кілька разів подивитися відеолекції, перечитати листування з викладачем, а вже відомі теми може пропустити;
  • Доступність навчальних матеріалів – тим, хто навчається дистанційно, незнайома така проблема як нестача підручників та методичних матеріалів; доступ до всієї необхідної навчально-методичної літератури відкривається студенту одразу після реєстрації на курс;
  • Комфортність навчання – студент навчається у найбільш приємній обстановці, створюючи для себе атмосферу, яка сприяє продуктивності навчання;
  • Індивідуальний підхід – при традиційному навчанні викладачеві досить важко приділити необхідну увагу всім студентам групи, прилаштуватися до темпу роботи кожного; використання дистанційних технологій підходить для організації індивідуального підходу – крім того, що учень сам вибирає собі темп навчання, він може оперативно отримати у викладача відповіді на питання, які виникають у процесі навчання.

    Однак дистанційна форма навчання має і свої незначні недоліки:
  • Обмеження безпосередньої комунікації між студентом і викладачем. Відсутність спілкування з колегами-студентами для обміну досвідом.
  • Необхідність наявності у студента сильної особистісної мотивації, вміння навчатися самостійно, без постійної підтримки та "підштовхування" з боку викладача.

    Для нейтралізації цих недоліків дистанційного навчання курс підвищення кваліфікації диспетчерів був організований у дистанційно-очній формі. 

    Проведення очної частини курсу мало на меті вирішити одразу декілька завдань:
  • забезпечити безпосереднє спілкування викладачів та студентів шляхом проведення групових навчальних занять;
  • провести практичні заняття та воркшопи для закріплення отриманих теоретичних знань;
  • надати можливість працівникам однієї професійної групи познайомитися один з одним, налагодити неформальну комунікацію та сформувати навички командної роботи;
  • провести спортивні змагання для зміцнення міжособистісних зв'язків та створення згуртованої команди професіоналів.

Тімбілдінг – професійна технологія формування справжньої команди. Сьогодні ні для кого не секрет, що дружний та згуртований колектив робить компанію успішною. Згуртована та дружна команда зробить набагато більше, ніж окремі, навіть самі висококваліфіковані працівники. Звичайно, правильно дібрані працівники з часом знайдуть спільну мову, але для цього знадобиться час, і завдання тімбілдінгу – допомогти прискорити цей процес. Існує багато видів командоутворюючих заходів, але мета їх усіх одна – згуртовування колективу шляхом подолання труднощів, вирішення ситуацій, які потребують колективної підтримки та єднання.

Тому, крім традиційних занять очної форми навчання (лекції, дискусії, презентації, практичні відпрацювання, протиаварійні тренування тощо) в рамках курсу підвищення кваліфікації було проведено кілька заходів з командоутворення – спортивні змагання (з футболу, волейболу, настільного тенісу та шахів), спільний відпочинок на природі та дружні корпоративні вечері.

Під час проведення заходу працівники отримали можливість відчути себе як у звичній виробничій ситуації, так і у новій ролі, зняти втому, стрес, а керівники – оцінити роль кожного працівника в команді, підвищити ефективність бізнес-комунікацій, змоделювати бізнес-процеси, розширити навички вирішення нестандартних ситуацій.

Джерело: ukrenergo.energy.gov.ua