Київська міська професійна спілка працівників енергетики та електротехнічної промисловості
В ЄДНОСТІ НАША СИЛА!!!
У наших колег. Виклики коронавірусу: як Укренерго перейшло на карантин

Компанія Укренерго з вівторка 17 березня працює у режимі переведення максимальної кількості співробітників на віддалений режим роботи. Для нас це – серйозний виклик. Укренерго – стратегічне підприємство критичної інфраструктури, від стабільної роботи якого залежить вся енергосистема та життєзабезпечення країни. Ми також велика компанія, в який працює 8 тисяч співробітників.

Тому, впроваджуючи карантині заходи, ми обрали два беззаперечних пріоритети, на які спираємося: здоров’я та безпека наших працівників та операційна безпека ОЕС України. Втім, відверто кажучи, такого досвіду у нас ще ніколи не було, тому вважаємо за доцільне розповісти, з якими викликами ми стикнулися за цей час. Можливо, наш досвід стане корисним для інших великих компаній.

ЗАЛИШАТИСЯ ВДОМА


Як вже повідомлялось, в Укренерго створений оперативний штаб, до складу якого входить правління компанії, керівники територіальних підрозділів, директори за напрямками. Щоденно він збирається в онлайн режимі для аналізу поточної ситуації в компанії та узгодженню подальших кроків.

Щойно ми прийняли рішення про переведення людей з офісу чи з підстанцій на віддалену роботу, перше складне завдання, яке довелося вирішувати – безпосередньо організація цього процесу.  Вже в перший день переходу на такий режим, ми стикнулися з тим, що не всі працівники, які мають можливість працювати поза межами офісу, одразу були готові до цього. Тому 17 березня на роботу вийшло майже 60% співробітників компанії. Люди відповідально ставляться до своїх обов’язків, тому приходили в офіси, щоб краще підготуватися до роботи поза їх межами. Втім, наша мета полягала в тому, щоб як раз убезпечити співробітників від використання громадського транспорту та захисти їх від можливості зараження.

Ми щодня збираємо дані внутрішньої Системи контролю доступу по всій компанії, щоб з’ясувати, скільки працівників сьогодні прийшло на роботу. Керівники підрозділів визначають, чи дійсно їм необхідно, щоб на робочих місцях знаходилося саме така кількість працівників. Якщо для когось немає нагальної необхідності, намагаються забезпечити комфортний перехід на віддалену роботу.

20 березня в Укренерго на робочих місцях залишилося менше 30% від загальної чисельності персоналу компанії. Переважно це диспетчерський та оперативний персонал, персонал на підстанціях, охорона, водії, частина персоналу IT-служб, департаменти безпеки, по роботі з кадрами та клінінгові сервіси. Із остаточним налагодженням процесів віддаленої роботи, очікуємо, що наступного тижня чисельність співробітників, які перебувають на робочих місцях, скоротиться ще на 5-10%.

Всім співробітникам, які виконують свої службові повноваження поза межами офісу, компанія гарантує виплату заробітної плати в повному обсязі. Наші профспілки слідкують, щоб працівникам роз’яснювали, як правильно захистити себе та своїх близьких від розповсюдження коронавірусу.

Помітили також цікавий момент. Наші співробітники не сприймають віддалену роботу як відпустку. Навпаки, критична ситуація гуртує колектив. Поки що жодний важливий бізнес-процес для компанії не загальмував. Правильна організація роботи дозволяє в онлайн-режимі проводити наради, не менш ефективно вирішувати поставлені завдання, та контролювати їх виконання.

Що стосується експлуатації та розвитку магістральних електромереж, на об’єктах залишився персонал, який слідкує за поточним режимом роботи мережі. Ми завершимо капітальні ремонти, які були розпочаті до введення карантину. В повному обсязі забезпечується будівництво важливих інфраструктурних об’єктів, як наприклад, лінія 750кВ “ЗАЕС-Каховська” та підстанція 550/220 кВ “Кремінська”. Співробітники підрядних організацій, з якими ми працюємо, також дотримуються карантинних заходів щодо дезінфекції та персонального захисту.

Ще до закриття авіаційного та транспортного сполучення Укренерго скасували всі закордоні відрядження. Втім, відсутність авіарейсів створює складнощі для наших колег, повернутися з закордонних відпусток. Наразі деякі співробітники Укренерго знаходяться у Польщі, Чехії, Єгипті та навіть Індії. Ми стикнулися з тим, що їм важко додзвонитися до гарячих ліній консульської підтримки, не всі вони мають змогу постійно виходити на онлайн-зв’язок. Критично важливо одразу зареєструвати працівників у Системі добровільної реєстрації українських громадян на офіційному сайті МЗС та повідомити консульство в країні перебування їх імена та місцезнаходження. Виявилося, що з Києва це зробити простіше. Колегам за кордоном також важливо допомогти з плануванням логістики, якщо є змога покинути країну перебування. Всі працівники, хто повертається з закордону, мають пройти 14-денний режим самоізоляції.

СКЛАДНОЩІ ПЕРЕХОДУ


Ще один суттєвий виклик, з яким ми стикнулися, стосується саме забезпечення безпечного та ефективного переходу у віддалений режим роботи.  Рішення цього завдання – багатокомпонентне. З одного боку, ми маємо забезпечити віддалений доступ працівників до корпоративних IT-сервісів та системи електронного документообігу та при цьому не знехтувати нормами інформаційної безпеки. З іншого – ми маємо подбати про безпеку тих співробітників, яких неможливо перевести працювати дистанційно.

В таких обставинах максимальне навантаження лягає на ІТ-службу та департамент безпеки, дирекції закупівель, транспортного та господарського сервісів.

Наші ІТ-спеціалісти підготували дистанційний доступ до базових програм і сервісів, тому з понеділка співробітники отримують детальні інструкції, як налаштувати потрібні їм в роботі програми. З середи, 18 березня, проводяться онлайн-навчання за певним розкладом, щоб всі могли їх пройти, також працівники отримають відео-інструкції. Звісно, що не у всіх одразу виходить зайти в ту чи іншу систему, але для цього працює відділ технічної підтримки та кол-центр, який приймає заявки від працівників, аналізує їх запити, та намагається оперативно вирішити проблему.

Друга важлива ціль – не допустити поїздок на роботу громадським транспортом тих колег, які залишаються працювати в офісах компанії та на інфраструктурних об’єктах. Часто наші підстанції, які має позмінно обслуговувати оперативний персонал, знаходяться поза межами населених пунктів. В кожній регіональній енергосистемі та в Києві ми сформували логістичний план, розділивши регіони на певні зони з урахуванням місць проживання наших співробітників та організували їх доставку на роботу та до дому. За кожним водієм закріплена певна зона, з території якої він має забрати декількох співробітників.

Ми користуємося власним автопарком, але за потреби орендуємо автобуси, в яких перевозимо не більше 10 людей. Всі, хто сідають в наданий службовий транспорт мають бути в медичній масці, а салони автобусів перед поїздкою обробляються дезінфекторами. Ми розуміємо, що цей логістичний процес потребує налаштування, тому у нас діє чітке правило: якщо за якимось співробітником раптом не приїхала “розвозка”, він залишається вдома. Від вчора в центральний офіс Укренерго працівники можуть потрапити лише, якщо вони заїхали на територію на власному транспорті або на службовому.

В офісах компанії двічі на день здійснюється вологе прибирання із засобами дезінфекції. В диспетчерських окрім підлоги обробляються перед кожною зміною робочі поверхні та меблі. Працівники, які не мають змоги працювати віддалено, одягають медичні маски, за потреби й рукавички.

Задля забезпечення їх необхідними засобами захисту та дезінфекції щоденно дирекція закупівель збирає заявки з регіонів та організовує закупку. Звісно, не все вдається закупити одразу в достатній кількості, тому що санітайзери та маски наразі дефіцитний товар. Тому важливо слідкувати за рівномірним розподіленням засобів захисту по енергосистемах: якщо десь є резерв, він оперативно спрямовується туди, де маємо дефіцит. Втім, якщо дезінфекторами та масками ми майже повністю забезпечені, то наразі є проблема із закупівлею безконтактних термометрів. Але це не привід не роботи скринінг температури працівників, працюючих позмінно. Для цього в деяких регіональних енергосистемах використовують тепловізори.

Щоб уникнути скупчення співробітників в їдальнях та кафе нашої компанії, вони переведені в режим роботи “обід із собою”. Наразі співробітники можуть замовити собі обід “на винос”, або забрати їжу до дому. Сподіваємося, що такий сервіс мінімізує необхідність наших співробітників купувати продукти в магазинах і не наражати себе на небезпеку.

ПРО ГОЛОВНЕ

Ми розуміємо, що працювати під час карантину – це не зовсім зручний режим роботи. Його дотримання – завдання, яке ставить перед Укренерго багато викликів, від правильного рішення яких залежить у тому числі безпека енергопостачання країни. І як системний оператор ми гарантуємо стабільну роботу енергосистеми. Але карантин – це необхідно. Тому що ніщо не може бути важливішим за здоров’я та безпеку людей, які цілодобово забезпечують енергоживлення України. Наразі жодного випадку коронавірусу у співробітників Укренерго не зафіксовано, і ми сподіваємося, що так буде і надалі.

Джерело: https://ua.energy/


developed on Flash-point created by Vladimir Bondarenko